6 мотивационни съвета за справяне с депресията

115

Депресията е сериозно заболяване, дори за хора с желязна воля. Основни дейности като почистване на къщата, вземане на душ или ставане от леглото заради наличието на депресия могат да станат невероятно трудни, както на физическо, така и на психологическо ниво.

Ето някои прости начини за справяне с депресията, които могат да ви помогнат да се мотивирате ежедневно:

Не бъдете прекалено твърди към себе си.  Ще ви отнеме време да започнете да правите нещата по начина, по който сте свикнали, и да се почувствате както преди. Промяната няма как да се случи за една нощ, така че не бъдете твърде критични към себе си, ако направите грешка или не постигнете очаквания резултат.

Бъдете реалисти.  Създаването на дълъг списък със задачи е сигурен начин да се обречете на провал. Започнете с малки положителни промени и продължете в същия дух всеки следващ ден. Ако не сте реалисти, тогава просто ще бъдете разочаровани и накрая ще станете още по-депресирани.

Обградете се с хора.  Разбира се, можете да се затворите и да останете сами със себе си, но това не е най-добрият вариант, ако сте депресирани. Да имаш други хора около себе си, готови да ти помогнат, да говорият с теб, да те вдъхновяват, е много важно, за да се почувстваш по-добре и да се върнеш към обичайния начин на живот, дори ако чувстваш, че просто искаш да се изолираш от всички наоколо.

Движи се.  Лежайки по цял ден в леглото или търкайки дивана с дистанционно в ръка, няма да постигнете голям успех, даже напротив – ще се почувствате още по-зле. Когато се насилите да излезете поне за една кратка разходка, ще успеете да се почувствате по-добре, както физически, така и психически.

Стартирайте някакъв проект.  За мнозина това изглежда като последното нещо, което биха искали да направят, но да започнете някаква дейност, която ще фокусира вашето внимание е доста полезно. Ще имате възможност да се почувствате горди от свършената работа.

Направете план.  Сутрин запишете нещата, които бихте искали да правите, а вечер проверете какво сте направили. Това ще ви помогне да възвърнете чувството за контрол над живота ви в момент, когато той ще ви се струва най-хаотичен.

Да се ​​възстановите от депресия не е лесно, но с планирания, макар и бавен, но постоянен напредък, отново можете да започнете да се чувствате по-оптимистично настроени към живота. Елементарните начини за разнообразие, като слушането на музика или някоя аудио книга също могат да помогнат. Надяваме се тези съвети за справяне с депресията да са ви от полза.