Бианка Ченсори прилага подход, близък до този на съпруга си Кание Уест, когато става дума за публичната критика и медийния натиск. В необичайно интервю за Interview Magazine австралийката предлага рядък поглед към начина, по който възприема т.нар. „обратна реакция“ и собственото си присъствие в публичното пространство.
Разговорът сам по себе си е концептуален пърформанс. Ченсори не отговаря директно на въпросите – вместо това от нейно име говори млада жена с пластмасова маска, вдъхновена от образа ѝ. Жестът подчертава основните теми в интервюто: размиването между личност и публичен образ, както и множеството версии на една жена, създавани без нейното съгласие от обществото и медиите.
Чрез този художествен похват Ченсори формулира тезата, че жените в публичното пространство са принудени да наблюдават как образите им се множат – чрез проекции, интерпретации и откровени измислици. Вместо да възприема този процес като капан, тя го превръща в стратегия. Не се опитва да защити „оригинала“, а съзнателно го умножава, докато самата тя постепенно се превръща в мит.
Отношението ѝ към социалните мрежи остава дистанцирано. Ченсори не търси нито одобрение, нито скандал. За нея позитивните и негативните реакции са две страни на един и същ механизъм на възприятие. Макар отрицателната реакция да не е цел сама по себе си, тя разкрива културните напрежения и границите на обществената чувствителност. В центъра остава себеизразяването.
Източник: telegraph.bg