Сигнал: „Ангели на пътя“ удариха лъжите на Нова телевизия

Нинелла Върбанова (вляво) и Петя Иванова от "Ангели на пътя" не спестиха грозната истина за Нова телевизия

https://lifezone.bg/interesno/signal-angeli-na-patya-udariha-lazhite-na-nova-televiziya-2/149738 LifeZone.bg
Сигнал: „Ангели на пътя“ удариха лъжите на Нова телевизия

Нинелла Върбанова (вляво) и Петя Иванова от "Ангели на пътя" не спестиха грозната истина за Нова телевизия

Сдружението на хората, загубили близки в катастрофа „Ангели на пътя“ удари по дивотиите на Нова телевизия, която манипулира с отразяването на трагедиите с убити от пияни и дрогирани шофьори. В изпратен мейл, почернените родители описаха ролята на телевизията в оправдаването на убийците на пътя и в манипулиране на общественото мнение по чувствителната тема за войната, която джигитите водят срещу всички нас.

Публикуваме пълния текст без редакторска намеса:

ДО

ЖУРНАЛИСТИТЕ В НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ, КОИТО ИМАТ ДЕЦА

ЖУРНАЛИСТИТЕ В НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ, КОИТО ПЛАНИРАТ ДА ИМАТ ДЕЦА

„ЛУДОСТ Е ДА ПРАВИШ ЕДНО И СЪЩО НЕЩО ОТНОВО И ОТНОВО И ДА ОЧАКВАШ РАЗЛИЧЕН РЕЗУЛТАТ“ АЛБЕРТ АЙНЩАЙН

УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,

Ние сме сдружение „Ангели на пътя“, което обединява родители и близки на убити деца и млади хора по пътищата, тротоарите и пешеходните пътеки на България. Напълно безвъзмездно, отделяйки от времето и средствата си, се борим за това, вашите деца и близки да не последват съдбата на нашите.

Докато наблюдаваме поредния съдебен театър, чиято цел е да оправдае поредния пътен рецидивист, в случая вашия кадър Димо Алексиев, решихме да споделим мислите си относно конкретни ваши предавания, водещи и гости по темата пътна безопасност.

 И вашата роля на национална телевизия в това, година след година, десетилетие след десетилетие, да няма радикална положителна промяна в тази област. За съжаление, безобразните действия и бездействия на институции и медии, рано или късно, ще доведат до това, някои от вас от личен опит да стигнат дo изводите, до които ние сме стигнали. И да започнат да задават въпросите, които ние сега задаваме. И които биват заглушавани.

Отправяме написаното специално до тези от вас, които имат деца, или планират да имат, защото децата са единственото, което, дори и в днешното материално време, стои над кариерата и парите и моралните компромиси, които човек прави заради тях. Поне така смятаме ние.

Тъй като ще адресираме конкретни имена от Вашата медия, заставаме и ние с нашите – Петя Иванова и Нинелла Върбанова. Понеже не сме зависими и ограничени от заплати и кариерни перспективи като вас, нито от хонорари и грантове като онези представители на организациии, политици, юристи, експерти и други, които редовно гастролират по екраните на националните телевизии с половинчата или, направо, манипулативна информация по темата, ще наричаме нещата с истинските им имена:

Нашите деца и близки не са загинали, а са убити.

Не са загинали в инциденти, резултат от трагично стечение на обстоятелствата, в които са се озовали случайно, без никой да има вина.

Убити са по най-брутален начин – размазани под гумите на коли, задушени между смачкани ламарини, със счупени ребра и пробити бели дробове, с разкъсани далаци, разчленени, с обезобразени до неузнаваемост лица, с мозъци по асфалта.

Убити ще бъдат и следващите деца и младежи, върху които ще връхлети някой от хилядите, които в моментa спокойно си карат пияни, надрусани или с 200, и които дори се снимат и си качват подвизите в Интернет. Спокойни са, защото никой от тях никога не бива наказан както трябва.

Нашите деца и близки не са убити в инциденти, а в пътни убийства. С този постоянен и грешен наратив, обществото остава с впечатление, че това са неизбежности, и единственото, което хората правят, е примирено да се молят тях да ги отмине.

Пътните инцидентите са предизвикани от невинни шофьори, пътници или пешеходци, които са попаднали във фатални ситуации поради непредвидими обстоятелства – здравен проблем, недостатък на инфраструктурата, чуждо поведение и други. Пътните инциденти не могат да бъдат предотвратени, защото не могат да бъдат предвидени!

Пътните убийства са причинени от виновни шофьори, които, с поведението си са ранили, инвалидизирали или убили един или няколко човека. Те са убили, защото са били пияни, надрусани, карали са с много над разрешената скорост и/ли са шофирали, без да притежават шофьорска книжка! Част от тях са били пътни рецидивисти месеци и години преди да станат пътни убийци! Пътните убийства могат да бъдат предотвратени, защото могат да бъдат предвидени!

Нашите деца и близки бяха убити от пътни убийци. Не от „нарушител“, „деец“ или „извършител“.

Понятията „нарушител“, „деец“ или „извършител“ следва да се използват за хора, извършили дребни и не толкова значими престъпления. Убийството на човек, още повече на деца, защото убиецът му съзнателно, доброволно, а често и многократно, е предприел определени опасни действия, е най-тежкото престъпление на света и не трябва да бъде приравнявано до извършването на кражби и други!

Непрекъснатото повтаряне от страна националните медии на тези погрешни понятия официализира и банализира тези брутални престъпления и омаловажава животите на нашите деца и близки! Утре на други деца и близки! Следващата седмица, месец, години – на нови!

Вие сте част от този порочен кръг, защото от години каните единствено хора и представители на институции, които чрез думите и действията си затвърждават това убийствено статукво. Без да предоставяте алтернативни гледни точки или без да правите аналогия с други държави. Което би било най-красноречивото доказателство за неадекватността на българската законодателна и правна система!

Голяма част от тези пътни убийци са били пътни рецидивисти в продължение на месеци и години. Спирани и пускани без последствия. Заради пари, връзки, безхаберие. Или всичко заедно.

Всеизвестен факт от години. Единственото, което прави обществото, и в частност журналистите, е да констатират този срамен и възмутителен факт, да поканят дежурните си гости, с които да си разменят дежурните празни приказки по темата.

Когато, обаче, приказките не са по същество и умишлено се избягват определени аспекти, повечето хора не си дават сметка за генезиса на проблема и не могат да осъзнаят, че без масов натиск от тяхна страна върху законодателната, изпълнителната и съдебната власт в посока на това те да си вършат работата както трябва, невинни деца и млади хора ще продължават да бъдат безнаказано избивани!

Националните медии, вместо да са в авангарда на този натиск, действат като услужлива подлога на тези власти, канейки политици, експерти и адвокати, които не просто са част от проблема, а профитират от него и нямат интерес той да бъде решен! Нова телевизия и нейните журналисти сте особено добри в това!

Всички убийци на нашите деца и близки са били пияни, дрогирани, карали са със скорост над разрешената, без шофьорски книжки и/ли с фалшива такава. Или поотделно или всичко това накуп!

Удобно е да се повтаря, че предимно пътната инфраструктура, липсата на достатъчен брой камери и/ли подкупните полицаи са виновни за пътния травматизъм и пътните убийства. Безспорно е, че тези причини са отговорни за част от тях!

За друга част, обаче, включително и за всички деца и млади хора от нашето сдружение, са отговорни само и единствено шофьорите-убийци и нищо друго! Те убиха децата и близките ни при нормални или, дори, идеални пътни условия, на нови пътни отсечки, при добра видимост, пресичайки на пешеходни пътеки или на зелен светофар!

Арогантността и чувство за безнаказаност на българските пътни убийци от години са подклаждани от институции, които са корумпирани, и от медии, които не задават правилните въпроси по темата, а удобните. Удобните въпроси, обаче, не започват неудобни дискусии и не водят до промени! И няма да спасят животите ви, на вашите деца и близки, когато поредния пиян или надрусан маргинал се озове срещу вас или зад тях!

Пияните, дрогираните, шофиращите със скорост над разрешената, без шофьорски книжки или с фалшиви шофьорски книжки, ще продължат да убиват! И с вашето любезно съдействие, което ви прави техни съучастници!

Тези пътни престъпници, когато най-накрая убият в поредното предизвестено убийство, получават от българските съдии или условни присъди или ефективни от 2-3 години, които дори не се изтърпяват в затвор, а в общежития. Откъдето излизат да работят и биват освобождавани предсрочно за „добро поведение“! Тема табу за Нова телевизия!

В нормални условия, в една наистина демократична държава, съдебната власт има право да бъде независима, както е записано в конституцията. Когато, обаче, от години, различни международни и български изследвания, категорично доказват покварата и корумпираността на българската съдебна система, тогава медиите и обществото трябва да бъдат коректив и да настояват за отговори и за промяна! Вие не го правите!

Някои от вас вероятно дори не го осъзнаватe, но вие също сте част от проблема, а не от решението. По-младите от вас дори не знаят, че баналностите, които се леят по темата от ефира ви сега, се говорят от десетилетия. И, ако продължавате по този начин, рано или късно, проблемът ще засегне и някои от вас, четящите, и още много други невинни хора!

Преди да започнем по същество, правим изричната уговорката, че ще коментираме само предавания по темата, които сме гледали или за които сме прочели в интернет.

ЛОРА КРУМОВА В ПРЕДАВАНЕТО „НА ФОКУС“

На 21.01.2024 гостува дъщерята на Милен Цветков Калина Цветкова. Поводът беше бъдещ филм за живота му. Усмихнати и във ведро настроение, двете дами дори не споменаха как и защо този живот внезапно приключи. Дъщеря му дори използва израза: „Когато баща ми почина …“! Въпреки че баща ѝ беше безмилостно екзекутиран от дрогиран милионерски син, до който стоеше друг дрогиран, син на тогавашния и сегашен депутат от ГЕРБ Лъчезар Иванов! Нищо от тези всеизвестни факти не беше споменато!

През 2020, след убийството на Милен Цветков на Великден, близките на убити до онзи момент деца и млади хора наивно предполагахме, че това брутално убийство ще бъде повратната точка в поносимостта на обществото към пътните престъпления и че неговите известни колеги и приятели ще бъдат толкова възмутени, че ще се активизират до степен да започнат да изискват крайно наложителните законови промени и адекватно правоприлагане! Нищо подобно не се случи! Снишиха се, замълчаха, а някои от тях дори участваха в сватбата на майката на убиеца две години по-късно, недалеч от лобното място!

Миналата година човек от нашата група се е свързал с дъщеря му, за да подкрепи общата ни кауза, но тя категорично е отказала. Заблуждавахме се, че като дъщеря на баща, който в интервюта говореше с такава любов за нея, би била ядосана от убийството му, а като юрист би била предизвикана да се включи в нашата кампания за промяна на законодателната уредба и за справедливо правораздаване в България. Но сме се лъгали. Тя не иска да си губи времето с такива дребнотемия. Както и останалите му роднини, колеги и приятели. Имаме информация, кое е магическото средство, запушило устата на роднините му, но, понеже нямаме доказателства, не може да го напишем. За колегите и приятелите му, обаче, не ни е ясно!

Госпожа Лора Крумова, вероятно, както повечето хора в България, вътрешно е убедена, че „това няма да се случи точно на мен и затова няма да го мисля и да си развалям настроението“. Виждали сме я с кучето ѝ около бул. Тодор Александров и ул. Одрин и затова предполагаме, че живее в този район. Едната от нас живее на 200 метра оттам, а другата на по-малко от километър.

На 15.05.2022, точно на това кръстовище, младата д-р Цвета Кютукчиева беше ударена от кола на млад водач, шофиращ с превишена скорост. Следват месеци в кома, сега е парализирана и с амнезия. Единствено дете е на семейство лекари. Случаят е грижливо прикрит от медиите, а семейството е изоставено от институцииите, които искат да прекратят делото, без дори да бъдат призовани свидетелите, които са били на мястото на инцидента. След наш пост във ФБ поне направихте репортаж оттам с баща ѝ, д-р Илия Кютукчиев.

На 01.08.2024, на няколкостотин метра в посока центъра, надрусан с кокаин пътен рецидивист с бясна скорост, самокатастрофира и рани пет човека, включително и две деца.

На 18.10.2024, на 100 метра в другата посока, кола на млад водач отнесе електрически стълб на тротоара на ъгъла на бул. Тодор Александров и бул. инж. Иван Иванов, където почти винаги чакат хора, за да пресекат.

Това са само три от стотиците примери, чрез които нагли шофьори раняват, инвалидизират и/ли повреждат пътна инфраструктура само на това място. Всяка нощ този булевард е като писта за пияни, надрусани и агресивни шофьори. Които, рано или късно, ще се превърнат в пътни убийци. Както всички знаем, това е положението в цяла София и цяла България.

Казваме всичко това, за да осъзнае и тя, и вие, че, въпреки великата си кариера и големи заплати, заради които явно си вършите половинчато работата по тази тема, не сте застраховани и „това“ може да ви се случи и на вас и вашите близки. Днес, утре, другата седмица, следващия месец.

МАРИЯ ЙОТОВА В РУБРИКАТА „ИСТОРИИТЕ НА МАРИЯ ЙОТОВА“

На 02.06.2024 представител на сдружение „Ангели на пътя“ трябваше да гостува в предаването „На фокус с Лора Крумова“.

Г-жа Мария Йотова написа на Петя Иванова: „Искаме пак да правим темата, не те каня, защото вече си била няколко пъти при нас и не е хубаво едни и същи хора по сто пъти да ни гостуват“. Затова казва, че ще поканят Нинелла Върбанова, което също не се случва. На екрана за пореден път се появява Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите, който отново говори предимно за шофьорските курсове, подготовката на автомобилистите и любимата му тема, GPS-те в учебните коли.

Петя Иванова е била при вас не сто пъти, а два пъти. Нинелла Върбанова нито един път. И двете искаме да говорим по темите, които упорито се премълчават, не защото държим да се гледаме на екран, а защото, едната като майка, а другата като сестра и братовчедка на размазани от нагли шофьори, работят в посока на това, да има по-малко убити от пияни, надрусани и нагли водачи. И има какво да кажат по темата пътна безопасност.

Направихте изключение на 04.11.2024, когато г-жа Наделина Анева ни покани в „Денят на живо“ по Нова Нюз, за да изразим нашето становище по въпроса дали мярката за отнемане на автомобили на пияни и дрогирани шофьори трябва да падне или да остане. Това се случи, не защото най-после сте си дали сметка, че нещата, за които пледираме, са важни за живота на всички, а защото така ви беше казано от определена институция.

Част от вашите дежурни гости по темата, адвокати, печелят огромни хонорари от семействата на убитите на пътя, прибират десетки хиляди от застраховките им, а представители на определени фондации използват екраните ви за безплатна самореклама, за да намират клиенти за техни роднини адвокати. Редовната безплатната трибуна, която им предоставяте, ги прави толкова популярни, че, когато убият поредното дете или млад човек, те са първите имена, които чуват почернените семейства!

Направете справка колко пъти са гостували Владимир Тодоров, Красимир Георгиев, Алекси Кесяков, адвокатите Силвия Петкова, Людмил Рангелов и Димитър Марковски и други? За разлика от тях, Петя Иванова, Нинелла Върбанова и останалите родители и близки на убити деца и младежи от сдружение „Ангели на пътя“ работим по темата абсолютно безвъзмездно, като харчим от личните си средства и отделяме голяма част от времето си за това, утре да не сте и вие част от нас!

АНА-МАРИЯ КОНОВА В „ПРЕСЕЧНА ТОЧКА“:

Адресираме предаването с доц. Екатерина Салкова от 11.06.2024 във връзка с нейното изследване „Тенденции и превенция на престъпленията по автомобилния транспорт“, обнародвано на 05.06.2024 на страницата на Министерството на Правосъдието във Фейсбук. Някои от нейните твърдения са толкова манипулативни, че са обидни дори и за среден интелект, камо ли за юристи и журналисти на такива позиции!

„Откакто съществува човечеството, се отчита това, че не тежестта на наказанието, а неизбежността на наказанието, е основният фактор, който влияе за поправянето на извършителите.“

Убийствената мантра на либералното българско правосъдие, тиражирана години наред от български политици и юристи, изпълняващи политически поръчки и издигащи на пиедестал правата на престъпниците и запращащи в калта и под земята правата на жертвите и семействата им!

Всъщност, откакто съществува човечеството, за наказание престъпници, насилници и убийци са били накaзвани с екзекуции от всякакъв вид, със строг тъмничен затвор и други тежки наказания. Това е бил единствения начин да бъде наложена дисциплина в обществото и всички в него да имат респект към закона.

Неслучайно великият философ и икономист от 18 век Адам Смит казва: „Милостта към виновния е жестокост към невинния. Справедливостта е фундаментална ценност, необходима за стабилността и сигурността на едно общество.“

Константното наблягане от българските политици, юристи и журналисти, че неизбежността на наказанието е по-важна от неговата тежест, е абсолютна подигравка и с паметта на хилядите убити досега и с живота на все още живите, които тепърва ще бъдат избити! Неизбежността на наказанието за едно тежко престъпление трябва да е по подразбиране и изобщо да не се дискутира! А тежестта и продължителността трябва да градират в зависимост от престъплението!

Защо, ако само неизбежността е водеща, а не тежестта, в 27 щата в САЩ има смъртно наказание, а в останалите щати доживотни присъди? Защо, ако само неизбежността е водеща, в 183 държави по света има доживотни присъди, от които в 65 няма възможност за предсрочно освобождаване!

Защо точно българската правосъдна система, която е най-корумпираната в Европа и с най-малко доверие в нея, прави толкова усилия да оправдава пътните престъпници? Които са напълно наясно какво може да причинят след шофирането след употреба на алкохол, наркотици, бърза скорост и без книжка?

Какво ще въздейства повече на един пътен рецидивист, преди да стане пътен убиец – някоя психоложка като ваша друга любима гостенка, Велислава Донкина, да му приказва глупости, които няма да разбере, или да знае, че, ако продължава така и размаже някой, ще бъде в затвора завинаги?

„Когато определяме тежките наказания, ние какво получаваме – ние предизвикваме повече страдания за лицето, което е извършило престъплението.“

Докато изрича тази поредна върховна подигравка с всички досегашни жертви, замислят ли се изобщо водещата и говорещата в студиото за страданията на Васко от Етрополе, размазан дотолкова, че родителите му го получават в затворен ковчег, за Ангел от Любимец, умрял с половин лице в ръцета на майка си, за мозъка на Никола, който баща му събира от асфалта, за Ники от Самоков, премазан и оставен да агонизира часове наред, за Християна от Чирпан, изхвърчала във въздуха от удара, за Мария от Стара Загора, затисната под колата, за Филип на пешеходната пътека, на крачка от тротоара и от живота?

Замисляте ли се изобщо за страданията на майките, които се разболяват тежко, които остават да съществуват на лекарства, които се разболяват от тежки онкологични заболявания, които спят на гробовете на децата си, на бащите им, които се пропиват от мъка и си отиват без време, на бабите и дадовците им, които са осъдени да надживеят внуците си, на братята и сестрите им, които са принудени да изживеят детството си в траур и вместо детски спомени от игри, да имат спомени от гробища и панахиди?

При положение, че не може да става дума за сравение между тяхното страдание, агонията на техните жертви и доживотната присъда за техните родители и близки, как се изродихме като общество дотолкова, че от ефира на национална телевизия да слушаме оди за страданията на палачите им? Които са се превърнали в такива не заради случайни обстоятелства, а заради съзнателни действия от тяхна страна!

За съжаление, думите на Екатерина Салкова и елементарните въпроси на водещата не са изключение. Подобни разговори от десетилетия заливат ефира!

„Това обаче не означава, че ние остраняваме по този начин криминогенните фактори, т.е. кримоногенните фактори продължават да съществуват, те са тези, които водят на следващия етап, в следващите периоди до висок процент на транспортния травматизъм. Така че, това, което е необходимо, е, да се отстранят криминогенните фактори“.

Не е ясно защо доц. Салкова говори в бъдеще време, след като високия процент на транспорнитя травматизъм отдавна е налице! При това ниво на упадък във всички сфери на живота в тази територия, и особено в правосъдната система, криминогенните фактори не само, че никога няма да бъдат отстранени, а тепърва ще се увеличават!

Криминогенни фактори, които се трупат в продължение на 35 години, за колко години могат да бъдат отстранени? И дори да приемем, че това е възможно, колко още деца и младежи ще платят с живота си дотогава? Стотици, хиляди? Колко ще останат в кома, парализирани, в колички?

При все по-влошаващата се демографска картина, и като количество и като качество, вие, журналистите от Нова Телевизия, успявате ли да се самозаблудите, че ще има начин да се отстранят криминогенните фактори, при положение, че за пътните рецидивисти липсват адекватни наказания? Дори и тогава, когато се превърнат в пътни убийци!

„Дори промените, които миналата година бяха направени в Наказателния кодекс, са оспорени от Върховния Касационен Съд пред Конституционния Съд, именно защото с тази непоследователност и несъразмерност, се застрашава принципа на правовата държава.“

Чл.4 от Конституцията, че „България е правова държава“, най-краткия и трагичен български виц! Съсипал и съсипващ съдбите на хиляди невинни и обогатяващ кариристично и материално корумпираните служители на правосъдната система!

Оспорените промени, а именно, отнемането на автомобили на пияни и дрогирани шофьори, или заплащането на тяхната себестойност, са поредния срам за политици, юристи и журналисти! Като национална медия, кога ще се сетите да направите проучване относно това, в колко страни членки на ЕС, в други европейски и развити страни по света, се отнемат коли на пияни и дрогирани шофьори, както и в колко мярката вече е разширена и до отнемането им за превишена скорост?

През 2023 година австрийският министър на транспорта казва следното: „Има скорост, над която колата се превръща в оръжие. Сега слагаме край на това и гарантираме, че извършителите ще останат без оръжието си незабавно и за постоянно.“ В Гърция, Дания и други страни също се отнемат автомобили по тази причина. Те не са ли правови държави и защо българските водачи, които правят каквото си искат по нашите пътище, в тези държави спазват правилата?

Защо не се борите за това, да има повече лаборатории за кръвни тестова, вместо да правите всичко по силите си, за да бъде тази животоспасяваща мярка отменена? Защо не направите журналистическо разследване, в кои държави какви тестове и на какви фирми се използват и кои са най-ефективни? Защо не информирате обществеността, че в някои страни за водачи, които вече са били залявани да шофират пияни или надрусани, има инсталирани дрегери към колите им, които не могат да потеглят, ако не се духне в тях и пробата не е чиста?

Къде са по-малко убитите – в тези държави или в България? Нормално ли е да работите против собствения си живот и този на децата и близките си? Заплатата и кариерата по-важни ли са от него? Или продължавате да сте убедени, че точно вас ще ви отмине?

„Това, което прави впечатление, е, и изключително несъразмерното въвеждане на санкции за извършителите, и се обърква съдебната практика.“

Това, което прави впечатление на нас и на цялото общество, е бруталната морална неадекватност на българските служители на законодателната, изпълнителната и съдебната власт, както и лакейското отношение на четвърата власт, която по всяка тема има позволени и непозволени гости и позволени и непозволени неща за казване!

Справедливостта ли трябва да е на пиедестал в едно общество, или последователността на уродливата и корупмирана съдебната практика у нас? В най-корумпираната правосъдна система в Европа, позоваването на досегашната съдебна практика звучи цинично!

Като журналисти от национална медия знаете ли, че през 2023 във Великобритания „правителството увеличи наказанията за причиняване на смърт при опасно шофиране до доживотна присъда. Наравно с умишлени убийства, изнасилвания, палежи и тероризъм.“ Загинали и убити – 26 на милион.

Знаете ли, че през 2017 в Германия „законът бе променен, наказанията вече са по-строги, включително и доживотни присъди, за участие в нелегални автомобилни гонки с причиняване на смърт на случайни хора.“ Загинали и убити – 33 на милион.

Знаете ли, че през 2019 в Гърция се променя Наказателния Кодекс и при предизвикана смърт на няколко човека се предвижда и доживотен затвор при строг режим. Загинали и убити – 58 на милион.

Защо ние трябва да информираме вас по толкова важни въпроси, вместо вие да си вършите съвестно работата и да информирате обществото?

Според вас, като хора, не като журналисти на конци – в изброените държави ли има повече ред и справедливост или в България?

ЛОРА ИНДЖОВА В ПРЕДАВАНЕТО „ТВОЯТ ДЕН“

На 06.06.2024 гостува психоложката Велислава Донкина, а заглавието в интернет е „Поведението на джигитите на пътя показва колко самотни са хората у нас“. Т.е. веднага се започва със защитата на пътните рецидивисти и убийци, като това е нишката на цялото предаване. В него г-жа Донкина на дълго и нашироко развива следната теза:

„Подобни повтарящи се действия извършва човек, който не може да удържи страданието си. Той го транслира към другите като причинява страдание и на тях. Това показва колко са самотни хората, колко неустойчиви са връзките в семействата. Показва нуждата от методи в културния, обществения, образователния живот, които да ни удържат, цивилизоват, за да се съобразяваме с определени норми, да намираме по-творчески начини да се справяме със своите деструктивни импулси”

Поне тези от вас, които имат деца, могат ли да си представят, как биха се чувствали, ако те са убити по начините, които описахме в началото, и след това, години наред, слушат подобни абсурди от ефира на националните телевизии?

Според нея е „необходимо да се инвестира във възпитанието и самоосъзнаването, за да можем да се обърнем към един човек, който шофира пил с въпроса: „Какво се случва с Вас, за да карате пил?”.

Без да уточнява как, на практика, ще се случи това в държава, която все повече обеднява и остарява и в която до 10-на години мнозинство и малцинство ще си разменят местата?

Питаме госпожа психоложката и госпожа журналистиката:

•         Знаят ли, че в България има около 2,4 милиона шофьори между 18 и 75 години. Кой и как ще инвестира във възпитанието и самоосъзнаването на десетките хиляди пътни рецидивисти измежду тях?

•         Знаят ли, че у нас от години има недостиг на работници и специалисти в много области и затова се внася работна ръка от другия край на света? От Казахстан или Узбекистан ще внесем още хиляди психолози, които да лекуват изтерзаните души на пътните рецидивисти? Или от Индия и Непал? Кой ще плаща за тях?

•         Знаят ли, че в момента около 20 000 деца са извън сферата на образованието, но че част от тях след няколко години ще се качат на автомобили? И не защото държавата не прави всичко възможно да ги образова, а защото семействата им не желаят.

•         Знаят ли, че и в момента десетки хиляди водачи без книжки карат между тях и е въпрос на късмет дали и кога ще нацелят и тях?

•         Знаят ли, че PISA и други международни и български изследвания през годините доказват все по-влошаваща се функционална грамотност? Разбират ли как това се отразява на пътната култура?

•         Знаят ли, че деца, младежи и възрастни имат все по-лесен достъп до всякакви видове алкохол и наркотици. Резултатите са предвидими.

•         Знаят ли, че моралните компромиси, които правят двете госпожи в името на заплатите и кариерите си, нямат да имат никакво значение, ако поредния пътен убиец попадне на тях или техен близък?

„Цивилизацията се познава по това, че може да се грижи за хора в страдание. Може би трябва да започнем да работим с децата и младежите, за да стане стойността на едно порицание много по-сериозна, да имаме идея, че е страшно да нараниш или убиеш някого и мисълта за това е много по-плашеща от наказанието”

Къде е цивилизационната грижа на обществото за паметта на убитите и за кошмара на семействата им? Как изобщо да очакваме да има такава, когато по телевизията ви се дава трибуна на „експерти“, които говорят толкова безочливо по темата?

Къде са разговорите по темата как убитите са преживяли последните си мигове, какво са си мислили тези, които не са умряли веднага, а са агонизирали с часове, как се чувстват родителите им, които за миг загубват смисъла да живеят, бабите и дядовците им, които надживяват внуците си, братята и сестрите, които растат в атмосфера на вечна скръб, което ги белязва завинаги?

Откъде извира наглостта да се твърди, че едно порицание има по-голяма стойност от едно наказание? Двете госпожи в студиото вярват ли на това твърдение или дали биха продължитли да вярват, ако те или техни близки са от страната на жертвите?

Как точно, според двете госпожи, обществото порицава пътните рецидивисти и убийци, след като дори не знае имената и лицата на 99,9 % от тях?

Разбира се, изобщо не е случайно, че доцентката работи в Нов Български Университет, който е особено близък с Фондация „Америка за България“, които пък са особено близки със Съюза на съдиите и други български правни организации в България. Както и с Нова Телевизия, където тя е чест гост. Планираме да поискаме среща с нея, за да я попитаме лично дали има деца и, ако има, как би се чувствала, ако съдбата я направи съпричастна с трагедиите на семействата в нашето сдружение, а тя е принудена да слуша, години наред, всевъзможните оправдания, които специалисти като нея си изсмукват от пръстите за пътните рецидивисти и убийци?

Сдружение „Ангели на пътя“ отдавна официално настояваше за среща в Министерството на здравеопазването, на която да обсъдим точно този въпрос – тоталната липса на грижа от страна на държавата за семействата на убитите. Такава се състоя едва през май тази година, само след като писмено декларирахме, че ще блокираме входа на министерството. Разбира се, както обикновено, резултат няма. Защото никой не се интересува от убитите, родителите им, братята и сестрите им! Въпреки че утре всеки може да е част от тях!

РУМЕН БАХОВ И РУБРИКАТА МУ „ПЪЛЕН АБСУРД“

Доц. Екатерина Салкова, изследване „Тенденции и превенция на престъпленията по автомобилния транспорт“: „Всяко трето престъпление у нас е пътнотранспортно, като нарастват случаите на шофиране в пияно състояние, след употреба на алкохол или на наркотици“.

От предаванията на г-н Бахов, които сме засичали, оставаме с впечатлението, че за него и Нова Телевизия отпадането на животоспасяващата мярка „отнемане на автомобили на пияни и дрогирани шофьори“ е по-важно от това, стотици потенциални жертви в бъдеще да останат живи и хиляди потенциално ранени и инвалидизирани да останат здрави! Защо това е така, едва ли той или друг журналисти от вашата медия, ще отговорят на нас. Нека поне да се запитат сами и да отговорят на себе си!

Като шофьори, които не карат пияни и надрусани, оценяваме този негов професионален интерес, но се надяваме в бъдеще със същия хъс да разработи темата за отнемането на автомобили по- професионално и от всички гледни точки. В момента го прави елементарно и едностранчиво, което е във вреда на всички в това обществото. Включително и негова и на колегите му, на децата и близките на всички вас!

Бихме искали да попитаме г-н Бахов нещо елементарно. Какво би избрал между:

•         Рядката възможност неточна проба да покаже, че е употребил алкохол или наркотици, а той да е невинен, заради което ще се разкарва по институции, докато кръвния тест потвърди невинността му?

•         По-вероятната възможност, някой от хилядите, които карат пияни или надрусани, и чиито коли не са били отнети, да връхлети върху него с 200?

Не твърдим, че не е проблем за коректните шофьори, колите им да бъдат отнемани заради грешен тест. Ние самите сме шофьори и си даваме сметка какво неудобство е това. Необяснимо и непрофесионално е, обаче, за журналист с неговия опит, така пристрастно да отрязява проблем, който ежегодно убива десетки и ранява хиляди! И не, цифрите не са преувеличени, защото всяка година ранените по пътищата на България са 8-10 000, като за голяма част от тях са виновни шофьори, употребяващи алкохол и наркотици системно, в продължение на години. Докато убият. А можеше да не убият, ако колите им бяха отнети!

Пожелаваме на г-н Бахов да не разбира от първо лице как се чувстват хилядите близки на убити деца и млади хора от пияни и дрогирани водачи, които, вместо да се наслаждават на ваканциите си, да ходят на зелени училища, на лагери и на село, гният в Централните софийски гробища, в Малашевските гробища, в гробищата на Бакърена фабрина, в гробищата на Бояна и безброй други гробища из България! Само защото държавата десетилетия наред не желае да възпира ефективно тези, които ги убиха. И които дори не лежаха и не лежат в затвора! Това се случва включително и заради такива удобни журналисти като г-н Бахов и останалите, които работят по темата така, че хем да имитират дейност, хем да го правят така, че нищо съществено да не се променя. Нищо.

И понеже г-н Бахов не се сеща, да му подскажем какво може да свърши по темата, за да постигне обективност:

•         Да разследва защо години наред шофьорите, хванати да карат след употреба на наркотици, чакат с месеци резултатите от кръвните проби, което бави и опорочава разследването и началото на съдебния процес, когато тези шофьори за ранили или убили един или няколко човека. За цяла България само три лаборатории бяха оторизирани да правят такива тестове – ВМА-София, ВМА-Варна и в столичната „Св. Анна“. Капацитетът им беше крайно недостатъчен, като до септември 2023, само във ВМА-София бяха натрупани над 900 проби, при възможност за обработка на 50 седмично. В резултат на многобройните ни срещи и настоявания на 12.01.2024 беше открита нова лаборатория за анализ на проби в Националния институт по криминалистика към МВР. До края на годината са планирани четири нови. Надяваме се да бъдат осигурени и обучени необходимите специалисти, които в момента липсват.

•         Да направи журналистическо разследване в колко държави в Европейския Съюз, в Европа като цяло и в света, се отнемат автомобили на шофьори, които са заловени да карат пияни и дрогирани.

•         Да се информира и разкаже в колко от тях тази санкция вече функционира и спрямо водачи, които карат с превишена скорост? Ние знаем за Гърция, Австрия, Дания, Швейцария, но със сигурност има и други. Какво казва австрийският министър на транспорта през 2023: „При скоростите, за които говорим тук, никой не контролира напълно превозното си средство. Колата се превръща в неконтролируемо оръжие и опасност за напълно невинни хора. Сега слагаме край на това и гарантираме, че извършителите ще останат без него незабавно и за постоянно.“ В Дания дори ново Ламборджини за 300 000 евро е отнето на път от магазина към дома на собственика, защото е карал твърде бързо. На ден се отнемат 3 коли, т.е. около 1100 годишно. В тези страни, ако автомобилът е на лизинг, освен глоба и отнемане на книжка за определено време, нарушителят продължава да изплаща и лизинга. Години наред.

Примери има още много, но не е наша работа да ги търсим и да ви ги показваме! Ваша работа е не само да ги намирате, а и да говорите за тях до тогава, докато законите и прилагането им стигнат нивото на тези държави!

•         Да се информира, че в нормалните общества, в които живота на нормалните хора е над интересите на пътните престъпници, неприкосновеността на частната собственост свършва дотам, докато тя стане оръжие в ръцете на пияни, надрусани и нагли пътни престъпници!

•         Да направи приблизителна сметка колко хора годишно ще бъдат спасени от смърт, а други от инвалидизация, ако се конфискуват колите на всички заловени пияни и дрогрирани? Без да се намесват загрижени съдии и загрижени журналисти! И без да се прикриват пътните престъпления на известни лица, включително и от вашата медия, като Димо Алексиев.

Като близки на размазани от пътни рецидивисти деца и млади хора, ние се чувстваме длъжни да помогнем в пренареждането на приоритетите в тази област в това обществто. За да спасим други деца и млади хора от инвалидизиация, от кома, от смърт! Защото най-добре знаем, как една такава трагедия съсипва целите им семейства. Брутално, фатално и завинаги!

А приоритетът в случая, е, тази мярка не да бъде отменена, а да бъде така юридически прецизирана, че да функционира бързо и безпроблемно както в десетки други държави! В България, явно нарочно, беше създадена така, че веднага да стане мишена на атаки от всички власти и от журналисти като г-н Бахов, за да се демонстрира на българското общество колко е вредна и безсмислена, как трябва да бъде премахната и повече да не се поставя на дневен ред! Съветваме го да прочете два члена от Конституцията, 17 и 28, и да реши, като човек и като професионалист, кой от двата е по-важен! За него, за близките му, за колегите му.

Пиянските изцепки на лицето на Нова Телевизия Димо Алексиев, прикриването от полицията и медиите на предишните му пътни престъпления и присъда, и факта, че сега кръвната му проба стана готова за 1-2 дни, са идеалната илюстрация на това, което говорим!

НЕИЗВЕСТЕН ПРОДУЦЕНТ, ЧИЕТО ИМЕ ПЕТЯ ИВАНОВА НЕ Е РАЗБРАЛА

„Вие какво искате, невинни хора да лежат в ареста заедно с престъпниците ли?“ Не, не искаме невинни хора да лежат в ареста заедно с престъпници!

Искаме в ареста и в затвора да лежат пътни престъпници и пътни убийци, които са инвалидизирали и/ли убили, защото са били пияни, надрусани, карали са с превишена скорост и/ли управлявали автомобил, без да имат шофьорска книжка! Или всичко това накуп! Наказанията за такива водачи трябва да са десетилетни и доживотни ефективни присъди, каквито са в редица други държави, включително и европейски. Повечето пътни убийци в България са пътни рецидивисти месеци и години преди да убият. С десетки или стотици нарушения, заради които отдавна е трябвало да бъдат в затвора.

Наказания за съвестни водачи, убили или ранили заради непредвидими от тях обстоятелства или заради чужда вина, не трябва да има. Няма и в държавите, които имаме за пример. Не е виновен шофьор, на който някой, дали пиян, дали надрусан или по друга причина, му се изпречи пред колата, а той кара с разрешена скорост. Нито такъв, който попадне в поредната огромна дупка. Или, ако е спрял на пешеходна пътека и в същия момент друга кола отзад го удари и той блъсне преминаващия. Примери има много. Този продуцент, ако не шофира пиян, дрогиран и/ли с превишена скорост, няма от какво да се притеснява, дори и да стане инцидент. Смятаме, че това го разбира всеки средноинтелигентен човек, но явно бъркаме и трябва изрично да се уточнява!

Ако той или неговото дете или брат или сестра утре бъдат размазани на пешеходна пътека или в колата си от шофьор, който е пиян, надрусан, шофиращ с превишена скорост и/ли без шофьорска книжка, за невинен ли ще го смята? Ще смята ли, че не е редно да лежи в ареста? Едва ли!

Защо тогава смята за невинни пияни, дрогирани и арогантни водачи, които са убили други деца и близки? Отговорът е очевиден – защото не познава лично жертвите и не му пука за тях!

Децата и младите хора на семейства от сдружение „Ангели на пътя“ щяха да бъдат живи и здрави, ако убийците им бяха озаптени навреме от държавните органи, които се издържат от нашите и вашите данъци. За да не ги последват още безброй деца и млади хора, трябва да се приложат най-строгите мерки и най-строгите ефективни присъди от страните с най-малко убити! Друг път няма и няма да има!

В противен случай, пътният травматизъм и пътните убийства не само ще останат на сегашните равнища, но и ще се увеличават още повече! Ако той, и вие, се успокоявате от положителните стъкмиститики на различни държавни институции, които правят сравнение с преди 10-20 години, трябва да знаете, че, много удобно, те не взимат предвид, че населението на България през 2004 е било 7 717 000, през 2014 7 224 000, а сега е 6 699 000. T.e. в момента сме с 1 018 000 по-малко от 2004 и 525 000 по-малко от 2014.

На простолюдието не се обяснява и факта, че, ако размазан в катастрофа агонизира 30 дни и на 31-ия ден умре в Пирогов или в друга болница, официално не се води убит в катастрофа, а починал вследствие от някоя от диагнозите, причинени от катастрофата! Дори и да става дума за човек на 20-30 години, който, само месец е бил здрав и прав и е имал десетилетия живот пред себе си!

ЗА КАКВО И ЗАЩО НАСТОЯВА СДРУЖЕНИЕ „АНГЕЛИ НА ПЪТЯ“:

Причиняването на смърт при ПТП при който и да е от следните случаи – след употреба на алкохол, след употреба на наркотични вещества, с превишена скорост или шофиране без книжка, да се квалифицират като „умишлено убийство“!

При причиняване на смърт при тези хипотези, наказанието на виновното лице да бъде най- тежкото, а именно доживотен затвор. Като страната с най-много пътни убийства в Европейския Съзю, е редно да се приемат и прилагат най-тежките наказания от останалите страни членки на съюза. В някои от които ранените и убитите на милион население са в пъти по-малко, отколкото в България!

Изрично разграничаване на понятията „пътен инцидент“ и „пътно убийство“.

Първото е резултат от форсмажорни обстоятелства на невинен водач, второто е резултат от съзнателни, често и систематични, предприети забранени действия на виновен водач, довели до смърт.

Премахване на условната присъда за пътни убийства.

Приемането на забранени субстанции и натискането на педала, и то редовно, са съзнателно взети решения, а не са плод на случайност и независещи от шофьора причини. „Грешка, направена повече от веднъж, е решение!“

За шофьор, който е убил или ранил тежко под влияние на алкохол, наркотици или нагло шофиране, присъдата да бъде в предвидените от закона горни граници.

В момента „има тенденция да се присъждат присъди в долната граница“. Ние знаем това от собствен горчив опит, а зам.-министър на правосъдието Георги Николов го потвърди на среща през февраури 2024. Кой и защо задава тази тенденция, благодарение на която безброй пътни убийци се отървават безнаказано, като така се поощряват следващите?

Шофьор, който е убил или ранил тежко под влияние на алкохол, наркотици или нагло шофиране, да бъде в ареста до започване на делото.

Знаете ли, че в България, пияни, дрогирани или с висока скорост убийци, дори и на трима човека, дори и след като имат десетки предишни нарушения, не са лежали и ден в ареста?

Не е нормално да се говори за „нарушаване на човешките права“ на хора, системни пътни рецидивисти, които, очаквано, са станали убийци. Това е обяснението на съдебната система в момента!

Установяване на максимални срокове за започване на съдебен процес, както и на максимални срокове за приключването му.

В сдружението ни има случаи на дела, които започват години след убийствата и продължават години след началото на делото! Отложеното правосъдие не е правосъдие и само допълва гротеската имитация на правораздаване, раздаващо предимно условни или символични присъди в затворнически общежития на пътни рецидивисти и убийци!

Ефективна наказателната отговорност на лица, управляващи МПС без свидетелство за правоуправление на МПС или с фалшиво такова. В момента такава има само на теория или са със символичен размер.

През 2023 – заловени 5882 без книжки. До септември, което значи над 7000 за цялата година. През 2022 – заловени 6199

Тези цифри показват, че водачите без книжки, са десетки хиляди

Криминализиране отказа за тест за алкохол и наркотични вещества още от първия път.

В момента е от втория. Отказът да се счита за признание за най-голяма приета доза.

Механизми за бързо и ефективно известяване и събираемост на всички видове глоби, фишове, наказателни постановления.

Връзката между ниската им събираемост и високата пътна престъпност е очевидна! Както и факта, че неглижирането и нарочното бездействие по темата е отговорно за смъртта и тежките травми на десетки хиляди невинни българи!

Създаване на задължителен протокол за действие при ПТП с тежки травми или смърт. Задължителна кръвна проба в рамките на до 2 часа, ускоряване на обработката на кръвните проби в рамките на 24 часа от ПТП-то, осигуряване принудително задържане на виновния водач/и, изземване на всички видео записи в района на ПТП-то и други.

Сега, дори и в случаите на катастрофи с тежко ранени и убити тези елементарни мерки не винаги се предприемат!

Ускоряване изготвянето на съдебните експертизи.

Проф. Станимир Карапетков е дойаенът в тази сфера в България и от десетилетия се бори за оптимизиране на тези процеси. За това време той не е получил никакво реално съдействие от Министерството на правосъдието, от другите институции, от медиите и от обществото! Многократно е предлагал да се съдаде самостоятелна структура, която да извършва и организира обучението на експертите. Без резултат.

През 2016 дори Комисията от европрокурори към „Службата за подкрепа на структурните реформи“, въз основа на проведен анализ, препоръчва да се създаде национален институт на вещите лица, който да определя правилата за тяхното вписване и изискванията за тяхната компетентност. И това не е направено!

Монтиране на устройства в автомобилите на пътните нарушители, които да ги проверяват за алкохол / наркотици.

Знаем за такава практика във Франция и Италия. Със сигурност съществува и на други места, но все още не сме проучили къде.

Принудителен обществено-полезен труд за пътни рецидивисти в болнични заведения, в които се лекуват травми от ПТП или в моргите към болнични заведения.

След 2 или 3 фиша за превишена скорост да се поставя електронно устройство за контрол на скоростта, с която да се контролират.

След алкохолен рецидив да се инсталира устройство за проверка, което да позволи потегляне на автомобила само след потвърждение, че водача не е пил или не е дрогиран.

Елементарна мярка, която се прилага в много страни по света дори при по-леки нарушение от пътните престъпления. На всички официални и неофициални срещи настояваме за нея. Без резултат.

Министерството на образованието да включи в програмите за обучение като задължителни часове по пътна безопасност.

Които да не се провеждат само проформа, каквато е практиката в първите класове.

В последните две години на гимназиалния курс това е от особено значение, защото много млади хора започват да шофират в този период. Обучението, освен всички стандартни модули, да съдържа изчерпателно описание на последиците от неспазване ЗДП, включително снимки и видеа от реални катастрофи и млади хора, които са били ранени или убити заради свои грешки или грешки на свои връстници.

Абсурдно е да се обяснява, че това „ще разстрои психиката им“, а същевременно да им се връчват оръжия за убиване, в каквито често се превръщат автомобилите им заради собственото им поведение!

По време на шофьорските курсове на младежите да има лекции и за родителите им.

Българските родителите често са част от проблема, защото не осъзнават, че с примера, с думите и с поведението си задават такива модели на децата си, които ги превръщат в убийци.

Или в трупове.

Ограничения за самостоятелно шофиране през нощта на млади шофьори,

Една или две години след получаване на свидетелство за правоуправление, младежите да имат забрана за самостоятелно пътуване през нощта, а извънградското пътуване да бъде с придружител с определен стаж.

Засилени изискванията при провеждане на обучение на водачи на МПС,

Правото на шофиране не е неотменно човешко право и трябва да бъде получено само при наличието на определен образователен, ментален и морален минимум.

Всичко, за което настояваме ние, би трябвало да настоявате и вие. Не заради нас и нашите деца и близки, те от гробищата няма да се върнат. А за да не се озоват там и вашите!

Всичко, за което настояваме ние, е дългогодишна практика в страни, където хората не се кръстят, не страдат от страхови неврози и не получават паник атаки от страх преди пътуване, защото знаят, че има закони и че почти всички ги спазват. Защото санкциите и наказанията са ясни и категорични и се налагат на практика. Не са само на теория, както в България.

(Почти) всичко, за което настояваме ние, не се чува от ефира на Нова Телевизия. Избрали сте си темички, по които хем да сте активни, хем да не вървите против повелите на политическата конюктура, които така старателно обслужвате – вечната дъвка с размера на финансовите санкции, ниската им събираемост, липсата на достатъчно камери, недостатъците на шофьорските курсове, GPS-те в учебните коли, малкия процент грешни тестове и други.

Разбира се, тези въпроси също са важни. Но всички те, дори и да бяха решени, пак нямаше да спасят нашите деца и близки. Няма да спасят и вашите утре, ако срещу тях или зад тях се озове поредния безнаказан пиян, дрогиран, шофиращ с твърде висока скорост и/ли без книжка пътен убиец! Безнаказан, защото скандалното лакейско и корупмираното правораздаване от страна на българските съдии произвежда едни нов пътен убиец с всяка скандална условна присъда и ниска ефективна присъда в затворническо общежитие!

Съгласно Наказателния кодекс на РБългария наказанието се налага с цел:

•         Да се поправи и превъзпита осъденият към спазване законите и добрите нрави

•         Да се въздейства предупредително върху него и да му се отнеме възможността да върши други престъпления

•         Да се въздейства възпитателно и предупредително върху другите членове на обществото

Спрямо пътните рецидивисти и пътните убийци, в последните десетилетия, нито една от тези цели не се постига! Не само благодарение на основните три власти, а заради слугинското отношение на вас, журналистите! Които, вместо да сте истински коректив, съзнателно игнорирате най-важните проблеми, водещи до челното ни място в тази черна статистика! И заглушавате тези, които искат да говорят вместо вас! Наистина ли не си ли давате сметка, че премълчаването им някой ден може да коства и вашия живот или на ваш близък?

Колко пъти досега сте конфронтирали някои от многото висши предствители на законодателната, изпълнителната и съдебната власт, хванати да карат пияни или дрогирани?

Изброяваме само няколко примера от всички подобни случаи, които не са достатъчно интересни за вас и вашите колеги от другите национални медии. Оскъдната информация за катастрофите, които са причинили те или децата им, е предимно в малки или в регионални сайтове.

Не си ли давате сметка, че точно заради хората във властта, които сами нарушават законите, в тях са оставени не просто вратички, а цели порти, през които се измъкват и всички останали! Включително убийците на нашите деца и близки. Утре на нечии други деца и близки!

2011 – Тимур Халилов

Висшият кадър на ДПС прави втора катастрофа след тази през 2002, в която убива жена и инвалидизира доживот сина ѝ и съпруга ѝ. До миналата година се влачат дела за обезщетения на жертвите на първата катастрофа, които той не е платил. 20 години тотално мълчание от ваша страна.

2011 – Венцислав Андреев

Прокурор от Върховна Касационна Прокуратура. При гонка на мокър път и с 30 км над разрешената скорост, синът му Бисер Андреев убива двама човека на кръстовището на бул. България и бул. Иван Гешов. 9 години след двойното убийство получава година и половина условна присъда.

2013 – Майа Попова

Зам.-шефката на районния съд в Пазарджик е открита пияна до безсъзнание в колата си, като малко преди това се забила в друга кола. Част от делата, които е гледала, са били за шофиране след употреба на алкохол. След 4 години е осъдена на 2 години пробация. 5.2 промила.

2012 – Асен Гюзелев

Апелативен прокурор от Бургас, катастрофира два пъти за една година в Бургас. 1,27 промила.

2023 – Красимира Желева

Съдия от Софийски Административен, предизвиква катастрофа във Варна. 2,5 промила. Писали сме на всички медии за проверка на този пресен случай. Интерес нула.

2024 – Благовест Георгиев

Общински съветник и пътен рецидивист, заловен да кара пиян, след като самокатастрофира. От сдружение „Ангели на пътя“ направихме всичко възможно, за да го накараме да си подаде оставката, за да има поне един пример на политик, потенциален пътен убиец, който да се засрами и да понесе някакви последствиея за постъпките си. Никаква подкрепа от общество и медии. Резултат нула.

НЯКОИ ОТ МНОГОТО ВЪПРОСИ, КОИТО НЕ ЗАДАВАТЕ:

Защо за 17 години членство в Европейския Съюз, нито едно българско министерство, комисия в Народното Събрание или друга държавна институция или неправителствена организация не е направила детайлно проучване какви са наказанията за пътен травматизъм и пътни убийства в останалите държави членки?

На всички срещи настояваме за сравнителен анализ на тези данни, както със страните от ЕС, така и с останалите европейски страни и САЩ, за да стане ясно колко са неадекватни наказанията в България! Което е основната причина пияни, дрогирани, нагли и шофьори без книжки, да избиват безнаказано десетилетия наред! Затова категорично считаме, че такъв не се прави съзнателно!

Отправили сме това запитване в Правната Комисия на Народното Събрание, докато ротационен председател беше Анна Александрова, в Министерския Съвет, когато Мария Габриел беше зам.- министър председател, в Министерството на правосъдието, докато министър беше Атанас Славов, на среща през юли тази година със сегашния министър Мария Павлова. Изискали сме тази информация на всички наши разговори с десетки висши политици, председатели и членове на различни държавни агенции, комисии, неправителствени организации, чиито представители са непрекъснато в национален ефир, включително на Нова Телевизия. Въпреки обещанията им, тези елементарни данни все още не са налични! Според вас, защо?

Оказва се, че след толкова години приказки за ред, законност, европейски ценности, съдебни реформи и прочие, българските властимащи не са заинтересовани от това по българските пътища да има ред и законност. Съдебните реформи нямат за цел по-сигурен и по-справедлив живот за нормалните хора, а овладяване на определени структури от дадени партии и личности. А животът на българските деца и млади хора явно не е сред европейските ценности! Лошото е, че не е и сред българските ценности!

Къде сте вие, журналистите от Нова телевизия, които за 17 години така и не намерихте мотивация и време да осигурите тази информация на вашите зрители? Ако от професионална гледна точка не ви е интересно, не ви ли е любопитно поне от човешка?

Вместо това, през всички тези години вие каните точно хората, които са отговорни за касапницата по улиците – политиците, които ни убеджават, че законите ни са достатъчно добри, бивши и настоящи шефове на КАТ, които през годините така и не пожелаха да озаптят хилядите пътни рецидивисти, както и тези в системата, които ги покровителстват и които им прикриват и трият нарушенията, министри и зам.-министри на правосъдието, които дават указания на съдиите да помилват пътните убийци с условни и минимални ефективни присъди в затворнически общежития, председатели на правителствени и неправителствени организации, които правят кариери и получават огромни заплати, бонуси и грантове, уж за да борят пътната престъпност, докато тя се увеличава, адвокати, които са част от ПТП мафията и които печелят десетки хиляди левове от всяка смърт на пътя!

Всички те, от вашия ефир, години наред убеждават българските зрители, че причините за пътните убийства са само лошата инфраструктура, липсата на достатъчно камери и шофьорските курсове! Като не обелват и дума против безобразните съдийски решения, раждащи нови и нови пътни убийци, против десетките хиляди шофьори, които карат без книжка и които са тема табу заради етноса си, против други хиляди с фалшиви книжки! Не сте ли забелязали стотиците обяви за продажба на такива в Интернет?

През март тази години нашето сдружение изпрати запитване до посолствата на всички останали страни членки на ЕС. Досега са ни отговорили около половината от тях, но информацията е твърде обширна, за да бъде обработена от нас. Не е ли срамно няколко човека от малко сдружение да се опитват да свършат работата на стотици високоплатени държавни чиновници и журналисти от национални медии? И никой дори да не иска да чуе и да заглушава тези няколко човека!

Защо българските съдии присъждат минимални присъди в повечето случаи на категорични пътни убийства заради съзнателно виновно поведение?

Тези наши наблюдения бяха потвърдени на среща през февруари 2024 от зам.-министъра на правосъдието Георги Николов, който призна, че „има тенденция към налагане на присъди в долната граница на предвиденото“!

Кой и с каква цел задава такава тенденция? Защо за подкуп Десислава Иванчева получи 6- годишна ефективна присъда, а пътни убийци, дори такива с десетки рецидиви, убили само заради наглото си поведение, получават условни присъди или такива от няколко години в затворническо общежитие?

В сдружението ни има случаи на пътни убийства на младежи, за които са предвидени до 15 години затвор, а се дават 2 години условно!

Кога ще зададете този въпрос от национален ефир? Чак когато стане и ваш личен проблем ли?

Защо умишлено от десетилетия се крие от обществото, че българските пътни убийци, излежават и без това малките си ефективни присъди не в истински затвори под строг режим, а в затворнически общежития?

Вие знаете ли това? И ако не го знаете, защо? Защото никога не сте питали!

•         Считате ли за нормално, пияният пътен убиец, който с 133 км/час в малка уличка размаза шестима младежи в Симеоновград на Великден през 2011, да лежи само няколко години в затворническо общежитие, откъдето да излиза за работа, да се ожени, да направи дете и накрая да бъде освободен предсрочно за „добро поведение“!

•         Считате ли за нормално, пияният таксиметров шофьор и пътен рецидивист с предишни нарушения, който през 2013 на бул. Цариградско шосе в София се заби в спирка, убивайки 6-годишно дете, 26-годишна жена и ранявайки десет други човека, също да бъде въдворен в общежитие, откъде да излиза за работа и пак да пие?

•         Считате ли, че подобна имитация на наказания изпълнява основната цел на правосъдието, а именно, да се въздейства възпитателно и предупредително върху другите членове на обществото?

•         Считате ли, че те тази практика е морална и справедлива спрямо унищожевните животи и спрямо техните съсипани семейства?

•         Считате ли, че вие лично бихте били удовлетворени от нея, ако бяхте на наше място?

Понеже ние не го смятаме за нормално, а вие не смеете да задавате такива въпроси, възнамеряваме да изпратим официално писмо до Министерството на правосъдието с искане за официална информация колко на брой, къде и какви присъди излежават в момента български пътни рецидивисти и пътни убийци!

Считаме, че обществото трябва да знае, че една от основните причини вече три десетилетия касапницата по пътищата ни да не спира, са действията на българските съдии! И на вас, националните медии, които поднасяте едностранчива информация по тази тема и съзнателно прикривате важни аспекти от нея!

Защо зам.-министъра на правосъдието Георги Николов твърди, че няма как убийците на децата и близките ни да лежат в ареста „безкрайно“, защото това нарушавало правата им?

В същото време, обаче, родителите и близките на жертвите са длъжни да чакат безкрайно началото и многократното отлагане на делата посредством всички вратички, които законът е нарочно е оставил!

Десислава Иванчева лежа 8 месеца в ареста, убиецът на Филип Арсов от София 5 месеца, убиецът на Васил Василев и още две момчета от Етрополе не лежа изобщо в ареста! Делото за 14- годишната Александра Колакова от София, убита през 2019 година, започна едва сега, през 2024! Подобни примери има стотици!

Къде са правата на семействата, чиито деца гният в гробищата из цяла България, докато убийците им си стоят вкъщи защото се стресирали, депресирали и разболявали в ареста?

Всичко това е висша форма на институционализиран садизъм и факта, че обществото не е наясно с него, значи, че вие не си вършите работата, за да го информирате!

Защо не проучите и оповестите причините, поради които от Министерския Съвет вече е приет проект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, според който 17- годишни скоро ще получават шофьорски книжки?

Знаете ли, че една четвърт от младите шофьори, тези между 18 и 25 години, катастрофират в първите две години? Ако тези без деца не обръщат внимание на подобни статистика, вие, с децата, не се ли замисляте до какво ще доведе това? До много нови трупове на пътя!

Това не е случайно хрумване на българските власти, които лесно могат да предвидят последиците, а е пореден пример за жалък слугинаж на нашите политици, които поставят личните си кариерни и финансови интереси пред тези на българския народ!

На 01.03.2023, Европейската Комисия публикува документа „Предложения за шофьорските книжки и трансграничното прилагане на пътните правила“. В него се съдържат различни предложения, повечето от които нямат пряка връзка със сигурността и пътния травматизъм – за осъвременяване на правилата за придобиване на шофьорска книжка, въвеждането на електронен документ, който да важи във всички страни членки, уеднаквяване на предписанията в различните държави и други.

Между тях обаче се вмъква и това, което ще обрече хиляди млади хора на травматизъм и смърт

– възможността във всички държави децата да започнат да се учат да шофират и да получават документ за правоспособност още на 17 години.

Противно на всякаква логика, предлагащите имат наглостта да заявят, че смисъла е „да се увеличи сигурността по европейските пътища“, което лакейските ни национални медии повтаряте като папагали. Но българските пътища не са европейски пътища. Българските закони не са европейски закони. Българската полиция не е европейска полиция. А българското правораздаване не е европейско правораздаване!

Повечето, които говорят по темата, едва ли са си дали труда да прочетат мненията на професионални организации, специалисти и техни колеги от различни държави, които са категорично против и които заявяват, че това е лобистко решение и ще доведе до крайно негативни последици!

В няколко европейски държави това намаляване на възрастта вече е факт. Става въпрос за Германия, Австрия, Холандия, Унгария, Ирландия, а от началото на тази година, и Франция. Да обърнем внимание на това, колко са убитите на милион в тези държави – 33 в Германия, 39 в Австрия, 30 в Холандия, 55 в Унгария, 48 във Франция. В България са 82.

Във всички тези държави законите са толкова стриктни, глобите толкова високи, а наказанията толкова тежки и неизбежни, че дисциплината по пътищата им е несравнима с анархията в България! Няма и такава корумпирана полиция и съдебна система, които да дават увереност на пътните рецидивисти и убийци, че, каквото и да направят, ще се отърват!

Тук пътни престъпници с десетки и стотици нарушения продължават спокойно да си шофират, докато убият! Убиецът на Ферарио Спасов „е допуснал 60 фрапиращи нарушения само за 6 месеца“, заглавие от сайта на Нова Телевизия. Разбира се, вие не го наричате убиец, а обвиняем. За либералното право дори категоричните убийци, които убиват пияни или дрогирани, с много над разрешената скорост и пред свидетели, не са убийци!

На този фон, обяснението на българските власти, че щяло да има придружител на младите шофьори и това да осигури тяхната безопасност, както и на другите участници в движението, е лъжливо и цинично, защото предварително знаем, че няма кой да осъществява контрол дали това ще се спазва! Освен това, придружителят няма педали като учебните коли и по никакъв начин не би могъл да предотврати опасна ситуация.

Каква тогава е истинската причина зад това пагубно предложение?

Както винаги, когато нещо противоречи на логиката и е опасно за хората, но се налага агресивно, става въпрос за лобизъм и пари. През 2022 недостигът на професионални шофьори в Европа е 600 000, като се очаква да достигне 2 000 000 до 2026. Щетите са за милиарди, а идеята е младите хора из Европа да започват обучение на 17 и на 18 вече да могат да карат тирове и автобуси.

Според Федерацията на европейските транспортни работници обаче, както и на много други организации, причината да липсват достатъчно шофьори не е в сегашните възрастови изисквания и липсата на желаещи, а в лошите условия за работа и ниското заплащане. Категоричната им позиция е, че, ако това предложение се приеме, това не само няма да подобри европейската пътна безопасност, а сериозно ще я влоши!

На този фон, допълнителните човешки съдби в България, които ще бъдат съсипани, нямат никакво значение нито за висшите чиновници в Брюксел, нито за техните послушни изпълнители у нас!

Ако това предложение бъде гласувано, оттук нататък явно само ще подобряваме собствения си негативен рекорд. А смъртта на всеки тийнейджър на 17 или на всяка жертва, убита от такъв, ще тежи на съвестта на тези, които са предложили и гласували тази поправка!

Както и на вас, послушните журналисти, които, вместо да проучите този жизненоважен въпрос от всички страни и да информирате гражданите, послушно пригласяте в хора на политиците!

Защо, докато непрекъснато каните министри, зам.-министри, шефове и служители на агенции, и други, с които дискутирате дигитализация на учебния процес, необходимостта от GPS в учебните коли и други, по-маловажни проблеми, никой от вас не смее да задава въпроси относно десетките хиляди шофьори, които карат без свидетелство за правоуправление?

Защо нито вие, нито някой от гостите, които каните, не смее да каже простата истина, че шофирането не е неотменно човешко право, а е право, което трябва да се заслужи само при наличен образователен, морален и ментален минимум?

Според Вас, първо като родители, после като журналисти, кой водач е по-опасен – този, който е преминал през обучение в автошкола, макар и не перфектно и без GPS в учебната колата, или такъв, който изобщо не е посещавал шофьорски курс ?

Вторият често е неграмотен или слабограмотен, който може да ви отнеме предимството, защото не знае, че го имате, не знае кое е ляво и кое е дясно, не знае кога и защо да спре, не знае, че трамваят е с предимство и всичко останало, което се учи и практикува по време на обучението в една автошкола.

Ако само за 2022 са заловени 6199 такива, колко десетки хиляди са тези, които не са хванати? Повторните нарушения се увеличават, което значи, че на тези пътни престъпници и потенциални пътни убийства изобщо не им пука! И защо да им пука, след като никой не се занимава с тях – нито контролните и съдебните органи, нито медиите!

Защо упорито мълчите по тази въпрос? Защото не е политически коректен ли и засяга предимно малцинството, което скоро ще стане мнозинство ли? Знаете ли, че в социалните мрежи се разпространяват видеа, в които се обяснява, че скоро образователния ценз ще бъде премахнат и всеки свободно ще може да си кара? Съответно и да и убива!

Миналата година до Плевен един такъв, пиян, неграмотен и без книжка, уби двама мотористи, мъж и жена. Намериха жената в храстите, на 20 метра от удара, докато търсеха крака на мъжа. На убиецът неколкократно му е съставян акт, че кара без книжка, което значи, че си е шофирал така непрекъснато!

Как ви се струва а перспективата вие, децата и близките ви хора да ходите и шофирате сред все повече такива хора?

Защо, след като всеки убит на пътя, струва на държавата, т.е. на всеки, който плаща данъци, 2,2 милиона евро, изобщо не говорите за това, че икономическите загуби всяка година са за милиарди?

Това не са измислени от нас цифри, а са споделени от д-р Милен Марков от Държавната агенция “Безопасност на движението по пътищата” на 13-та Национална конференция по транспортна инфраструктура.

Досега не намирахме данни какви са щетите от около 9 000 ранени всяка година, някои от които остават инвалиди или в кома, но във вестник „24 часа“ от 30.08.2024 най-после видяхме приблизителна оценка на общите загуби, като тя възлиза на шокиращите 8-10 милиарда годишно! Разбира се, не всички са в резултат на убитите от пияни, дрогирани, щофиращи без книжка и/ли с превишена скорост, но една част очевидно е заради тях!

Защо не каните хората, които искат да говорят за това? Вероятно защото цифрите са твърде шокиращи и „отговорните фактори“, които ви спускат темите, гостите и въпросите, не желаят да се знае колко скъпо струва на обществото либералното ни правораздаване, което е една от причините за тези числа!

Защо, докато показвате министъра на правосъдието Мария Павлова, която отрива нов луксозен затвор без решетки и ударно ремонтира нови, не е я попитате колко пътни престъпници има в българските затвори и къде излежават присъдите си малкото пътни убийци, които са осъдени на ефективен затвор?

Според нашите неофициални проучвания досега, всички те са в затворнически общежития, откъдето често биват предсрочно освобождавани!

През 2022 този министър се хвали пред медиите и обществото, че за няколко години са намалили броя на престъпниците в затворите от 12 500 на 6 500, но не защото законодателната и съдебната власт си вършат добре работата, а защото, вместо ефективни присъди, се дават все повече пробации и условни присъди! Особено на пътните престъпници, пътните рецидивисти и пътните убийци! Ако се чудите защо толкова пъти изборяваме и трите понятия една след друго – защото несанкционираните пътни престъпници се превръщат в пътни рецидивисти, а несанкционираните пътни рецидивисти се превръщат в пътни убийци!

Защо не питате българските съдии докога ще действат като съучастници на пътните убийци, като дават условни присъди на пътни убийци, за чиито престъпления са предвидени до 12-15 години ефективен затвор?

Само два примера. От стотиците:

Убиецът Жечко Кюркчиев, размазал на 22.09.2022 с двойно превишена скорост 22-годишната Светомира Станчева от Шумен. Ранена е и приятелката ѝ, която се е возила в колата. Получава условна присъда!

„Добри характеристични данни, чисто съдебно минало, критично отношение към стореното, демонстрирано искрено съжаление и съчувствие към пострадалите, съдействие на органите на досъдебното производство. Личност, осъзнала и приела вината за стореното, което сочи на започнал процес на превъзпитание и опровергава заключението на първата инстанция за завишена обществена опасност на дееца”.

Убиецът Георги Генчев, убил 15-годишния Никола Николов от Съединение на 25.10.2021. Шофьорът е с книжка от 18 дни и дрифти на прав участък със 100 км/час. Получава условна присъда!

„Съставът на съда прецени, че не се налага подсъдимият да бъде изолиран ефективно от обществото. Това не е необходимо за неговото поправяне и превъзпитание. Той демонстрира критично отношение към стореното и искрено съжаление към настъпилия тежък резултат. Касае се за млад мъж с добри характеристични данни.“

Това са само два примера от стотиците оправдателни присъди, които българските съдии шедро раздават на българските пътни убийци, като, по този начин, предупредителният ефект, който една присъда трябва да има върху потенциалните пътни рецидивисти и убийци, липсва! Казваме оправдателни, защото, по същество, условните присъди оправдават убиеца и той си продължава с живота по същия начин. Докато жертвата или жертвите му гният в гробищата!

Защо българските законодатели, политици, представители на НПО-та в тази сфера и журналисти, не защитават живота на българите, така, както политиците в други държави се борят за живота на техните граждани на пътя?

Защо за аналогични пътни престъпления, в страната с най-много ранени и убити на глава от населението, българските законодатели са оставили толкова начини за осуетяване на справедливи досъдебни производство и съдебни процеси, а българските съдии присъждат най- леките присъди в сравнение в останалите държави в ЕС?

На 13.06.2024 Биляна Гяурова от Българския институт за правни инициативи в студиото на предаването „Директно“ по телевизия On Air констатира, че „България за пoреден път е на дъното на класация за доверие в съдебната система! Защото усещането за една базова справедливост, както по отношение на работата на съда, така и по отношение на прокуратурата, липсва“!

Подобни изследвания и изводи се публикуват почти всяка година и резултатите и изводите винаги са едни и същи!

На 16.03.2024 доц. Наталия Киселова, доцент по конституционно право и права на човека, казва в интервю, че „в българската правосъдна система липсва усещането за справедливост“. В българското общество такова липсва от десетилетия!

Какво още трябва да се случи, колко още хиляди трябва да бъдат ранени и убити от категорични пътни убийци, за да престанете да бъдете вие, българските журналисти от националните медии и специално вие, от Нова Телевзия, съучастници в моралната уродливост на тази корумпирана каста, наречена български съдии?

Защо за българските съдии е по-важно добруването на пътните убийци, а не живота на техните жертви?

Всяка нова условна присъда на поредния пътен убиец е смъртна присъда за някоя нова невинна жертва! Защото този начин на освобождаване няма никакъв възпиращ ефект върху следващия убиец! Знаете ли, че дори не се следи дали престъпници и убийци рецидивират. Признава го дори доц. Салкова в нейно интервю за „24 часа“ от 08.06.2024:

„При изследването на рецидиви имаме затрудения със статистиката. Там няма яснота колко от лицата, които са били наказани, отново извършват същото нарушение“.

На всички ни е ясно колко е независима журналистиката в България. Колкото е независима е и морално уродливата правосъдна система, която струва на гражданите 1,2 милиарда годишно и която работи против техните интересите! Защото дори и при най-тежките престъпления, каквито са убийствата на деца и младежи, тя поставя на пиедестал правата на тези, които са ги убили, и абсолютно игнорира правата на убитите и семействата им!

Децата и младите хора на семействата от сдружение „Ангели на пътя“ щяха да са живи и здрави и да следват пътя на живота си, ако пътните убийци на предишните жертви бяха справедливо наказани! Бъдещите жертви на новите пътни убийци могат да бъдат предотвратени, ако убийците на нашите деца и близки бъдат наказани адекватно! А те няма да бъдат. Журналистите от националните медии също имате заслуга за това. А вие, от Нова Телевизия, особено голяма заслуга!

Фактът, че, години наред, давате думата на едни и същи хора, че не задавате най-важните въпроси, че целенасочено заглушавате тези, които говорят неудобни истини и които искат от първо лице да разкажат от друг ъгъл за проблемите, които водят до пътната анархия, на която сме свидетели всеки ден, води само и единствено до едно – до това, в бъдеще жертвите на пияни, дрогирани и агресивни шофьори, не само да не намаляват, а да се увеличават!

Според вас, колко пътни престъпници и потенциални пътни убийци като Димо Алексиев шофират между вас, децата и близките ви? Няколко хиляди, десетки хиляди, стотици хиляди? В България дори не е нужно да си богат или известен, за да правиш каквото си искаш на пътя, докато раниш и убиеш! След което пак не ти се случва нищо, защото условната присъда реално е никаква присъда, и, както се вижда, на пътните рецидивисти не им пука от нея!

Вие, като национална медия, сте част от убийствения затворен кръг на пътен травматизъм и пътните убийства! В този случай, не само защото сте прикрили предишното му пътното му престъпление през 2021 и условната му присъда през 2022, а и защото, след това, две години му давате трибуна като лице на ваши предавания! При положение, че цялата гилдия от години е наясно с алкохолните и наркотичните му изстъпления!

Докато българските журналисти, от които зависи да се чува истината за пътните убийства от пияни, дрогирани и нагли и агресивни шофьори, не осъзнаят, че най-главната роля в живота, това е тази на добър човек и на родител, който е длъжен да пази живота на децата на тази загиваща държава, българските деца и младежи ще продължават да бъдат размазвани по пътища, тротоарти и пешеходни пътеки и погребвани в затворени ковчези!

Докато българските журналисти, особено тези в националните медии, продължават да имитират активност по проблема, канейки едни и също гости години наред, които говорят едни и същи банализми, които не променят статуквото, българските деца и младежи ще продължават да бъдат мачкани така, че родителите им да им събират мозъка от алфалта!

Докато българските журналисти не престанат да гледат на пътните убийства като на „запълване на ефирно време“, както сме чували от самите тях, от агенции и министерства, те се приближават сами до това, някой ден да се озоват от другата страна!

Сред вашите колеги и сред обществото Нова Телевизия е известна като медия на фондация „Америка за България“. Неофициално, разбира се. Официално, обаче, фондация “Америка за България“ е ментор и на Съюза на съдиите в България, които уж са независими по конституция. Т.е. независими от гражданите, но зависими от фондации с външно финансиране!

Фондация „Америка за България“ официално плаща и за проекти като „Ефективна съдебна система“ на Българския Институт за правни инициативи. Колко е ефективна, се разбира от всеки български гражданин, жертва на престъпление, който лично се уверява в грозния факт, че, докато правата на престъпниците и убийците са върховна цел за българските съдии, то правата на жертвите са да гният в земята, а на родителите и семействата им да агонизират доживот! Или, както са чували родители на убити деца из съдебните зали: „Живота е за живите!“.

Психоложката, Велислава Донкина, ваш гост по темата, чиито безсрамни глупости анализирахме по-горе, е преподавател в Нов Български Университет, стожер на Америка за България у нас.

На това ли се дължи вашето мълчание относно решаващата роля на българските съдии в пътната анархия, в тежкия пътен травматизъм и в убийствата на българските деца, младежи и възрастни? Младите журналисти нямат реална представа за миналото, а оттам и реална представа за бъдещето, което ги очаква.

Наред с многобройните ограничения по време на миналия строй, тогава поне имаше страх от закона и отговорност за извършените престъпления! Имаше и положителен демографски прираст, селско стопанство и икономика. През 1984 във Враца пиян шофьор убива няколко деца, получава смъртна присъда, която е изпълнена. Сега, при този строй, който националните медии наричате демокрация, но повечето българите не мислят така, България изчезва демографски, икономиката и селското стопанство са съсипани, мнозинство и малцинство скоро ще си разменят местата, а корумпираните законодателн, изпълнителна и съдебна система защитават престъпници и убийци! Подпомагани от вас, четвъртата власт!

Гарантираме ви, дори и да се смятате за максимално либерални, че, ако утре сте на наше място и трбява да избирате дали убиецът на детето ви, който е станал такъв заради наглостта си, да бъде третиран като „едно време“, като получи десетилетна, доживотна или смъртна присъда, или да бъде пуснат на свобода с така наречената условна присъда, моментално бихте се върнали в онези времена! Защото ще става въпрос за вашето дете. А не за чуждите Васил, Йордан, Филип, Мария, Александър, Християна, Стефан, Виктория, Стефан или всички останали деца и младежи, неизживяли живота си!

Айнщайн е казал: „Лудост е да правиш едно и също нещо отново и отново и да очакваш различен резултат.“ Как да има положителна промяна и по-малко убити и ранени по пътищата ни, когато години наред каните едни и същи хора, от едни и същи институции, на които задавате едни и същи въпроси? Разбира се, резултатът е един и същи – никакъв. Всъщност, не е никакъв – отрицателен е и вече официално сме на първо място по убити на пътя на милион в ЕС!

Сред нас има хора с различен социален статус, от различни населени места, на различна възраст, с различно образование, с различни кариери, с различни доходи и различни интереси. Общото е едно – децата ни или наши близки са били размазани на пътя от пияни, дрогирани, шофьори с превишена скорост и/ли такива без книжки!

Правим всички тези усилия както в памет на убитите си близки, така и за да не минават и други хора през това, през което са преминали и преминават хилядите семейства на ранените, инвалидизираните и убитите деца и млади хора на България! За да не го разберете и Вие лично от първо лице!

Гарантираме ви, че, ако имаше как да превъртите лентата на живота си и видите във вашето бъдеще това, през което минаваме ние сега, моментално ще започнете да мислите и да говорите по различен начин, да каните различни гости, да задавате други въпроси, да изисквате други отговори! И да настоявате за промяна – реална, радикална, на момента!

За съжаление, не очакваме да има промяна в начина ви на работа по тази тема. Няма да има промяна и в поведението на пътните престъпници и пътните убийци.

Очакваме, обаче, следващия път, когато някой с 200 ви притиска отзад или се озове срещу вас и се отървете на косъм, защото е пиян, дрогиран или просто нагъл, да се сетите за думите ни!

И тогава вече да решите на чия страна сте във войната по пътищата. В момента сте от грешната.

28.11.2024 СДРУЖЕНИЕ „АНГЕЛИ НА ПЪТЯ“ гр. София

Източник: narod.bg

 

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.