"Не сте сами"! Директорите на Агенция “Митници” Георги Димов и на НАП Румен Спецов дадоха старт на мащабна кампания срещу наркотиците и хазарта

Всеки втори у нас играе хазарт, а близо 40 000 са вписани в регистъра за хазартно зависими

https://lifezone.bg/spodeleno/ne-ste-sami-direktorite-na-agenciya-mitnici-georgi-dimov-i-na-nap-rumen-specov-dadoha-start-na-mashtabna-kampaniya-sreshtu-narkoticite-i-hazarta-4/140759 LifeZone.bg
"Не сте сами"! Директорите на Агенция “Митници” Георги Димов и на НАП Румен Спецов дадоха старт на мащабна кампания срещу наркотиците и хазарта

Всеки втори у нас играе хазарт, а близо 40 000 са вписани в регистъра за хазартно зависими

Директорите на НАП Румен Спецов и на Агенция "Митници" Георги Димов дадоха старт на мащабна информационна кампания срещу зависимостите от наркотици и хазарт.

 

Тревожни данни сочат, че всеки втори у нас играе хазарт, а близо 40 000 са вписани в регистъра за хазартно зависими. По-голямата част от тях са млади хора. Спада и възрастта при зависимите от наркотици. Дори 13-годишни деца вече се пристрастяват към дрогата.

Именно за това кампанията "Не сте сами" е насочена към младите. Снощи тя започна с голям концерт в Несебър.

 

Една от звездите на кампанията, певецът Тодор Димитров - Торино, емоционално се обърна към младите хора: "Смятаме, че ако ние не дадем един добър пример на всички деца и на всички подрастващи как е редно да вървиш напред без тези всички пороци по пътя, можеш да се справим много по-добре, може пътят да е по-сладък и по-хубав."

Изпълнителите, които казват "не" на зависимостите са Дара, 100 Кила, Б.Т.Р и още много известни личности. Те призовават феновете си да не стават заложници на хазарта и наркотиците.

 

Актрисата Гергана Стоянова също призова младите хора: "Аз биха казала на младите хора, развивайте се и се занимавайте с това, което искате да постигнете, защото смелостта няма да дойде от хазарта, това само ще доведе до хазартна зависимост, тя няма да дойде от дрогата, ще доведе до зависимост. Но смелостта може вие да натрупате, когато развивате умения."

 

Това е животът. Дори и без да предполагат младите хора могат да станат жертва на дрогата. Дилърите стават все по-изобретателни. Вече има над 2500 вида синтетични наркотици, дори и специално направени да се харесват на деца.

"В цяла Европа пада възрастовата граница и се движи около 13 години. Това е една изключително крехка възраст за всяко едно дете, така че няма как да ги оставим сами. В днешно време има много начини човек да се снабди с наркотични вещества и децата не изоставят от тези възможности. Всички възможности, които дават интернет и интернет търговията, са познати на децата, поради тази причина използват и този начин, не си купуват само от улични дилъри", каза Стефан Бакалов - началник на отдел "Борба с наркотрафика" към Агенция "Митници".

 

Тази кампания информира децата за всички опасности, но и показва и любопитни детайли как безотказно се открива дрога. Това прави 4-годишният Гари - едно от 20-те кучета на митницата, обучено да намира наркотици за секунди.

Кампанията обръща внимание и на друга зависимост сред младите - хазарта. Специални списъци следят кои са зависимите и от залагания.

"В тази възрастовата група - 18-23 години те са около 250 000 лица, регистрирани да играят хазарт. Проблемите, свързани с хазартната зависимост, са много сериозни, така че нашите усилия са насочени към това да стигнем до младите хора и наистина да обърнем внимание на този сериозен проблем, така че да не се стига до него", каза Анна Митова, директор на дирекция "Комуникации" в НАП.

 

Демонстрациите за рисковете от хазарт и наркотици продължават в други градове. Социалните мрежи този път помагат. Специални видеоклипове информират за всички рискове. Ако знаеш, много по-лесно ще се предпазиш, убедени са организаторите.

Източник: агенция КРОСС, снимки: БТА

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.