Защо А1, Виваком и Йетел качват заедно цените, а държавата мълчи като пукал?!

При над 1 млрд. приходи и повече от 500 млн. лв. печалба, от А1 се жалват, че разходите им били сериозно увеличени

https://lifezone.bg/spodeleno/zashto-a1-vivakom-i-yetel-kachvat-zaedno-cenite-a-darzhavata-malchi-kato-pukal-4/126738 LifeZone.bg
Защо А1, Виваком и Йетел качват заедно цените, а държавата мълчи като пукал?!

При над 1 млрд. приходи и повече от 500 млн. лв. печалба, от А1 се жалват, че разходите им били сериозно увеличени

Абонатите на трите мобилни оператора у нас – А1, Виваком е Йетел бяха изненадани с неприятната новина, че сметките им от този месец ще се увеличат. И макар да е с малко, при милионите абонати, които имат компаниите, това са съществени приходи за тях.

 

Освен това да не пропускаме факта, че новината идва на  фона на хвалбите на всички мобилни оператори за особено успешната им година и рекордните им приходи и печалби. При

А1 например става въпрос за над 500 милиона лева чиста печалба за 2022 г. тоест по 1.5 милиона лева на ден. Данните за 2023г. още не са оповестени, но най-вероятно ще се касае за още по-фрапиращи суми, спечелени благодарение на все по-високите цени на мобилните услуги. С отлични финансови резултати се фукат и Виваком и Йетел.

 

Остана неприятното усещане, че компаниите са съгласували помежду си вдигането на тарифите, което би следвало да е забранено по закон. У нас обаче, както знаем, никой те защитава потребителите и монополистите си правят каквото поискат. Според националния омбудсман Диана Ковачева, телекомите не са коректни към абонатите, защото ги притискат с неравноправни клаузи в договорите и общите условия. И какво от това – просто думи, хвърлени на вятъра, а клиентите плащат каквото им кажат фирмите, без нито една държавна институция да защити интереса им.

 

Първо от Виваком обявиха, че ще актуализират тарифата си заради инфлацията. Услугите им ще поскъпнат с 4.7 на сто – индекса на увеличение на ноември спрямо декември. Малко по-късно и от А1 потвърдиха, че ще направят индексация, без дори да уточняват с колко. Последни се включиха Йетел, които също на този етап не са уведомили клиентите си с колко точно поскъпват услугите им.

 

Поради продължаващото нарастване на разходите за труд и доставка на стоки и услуги, на основание Общите условия на Виваком, от този месец цената на месечния абонамент за част от основните и допълнителните услуги ще се увеличи с натрупаната за 2023 г. инфлация – 4.7%, обясняват от телекома, който отдавна вече разпраща честитките на клиентите си.

Ще бъдат индексирани и цените за обаждането по дестинации за повечето тарифни планове. Поскъпването влиза в сила от 1 март.

 

Пред БТА от А1 заявяват: „Нашите разходи са сериозно увеличени, което налага да извършим индексация на месечните абонаментни такси. Това е стандартна практика в ЕС, която е предвидена в договорите и съответно приложимите към тях Общи условия на нашите клиенти. Анализираме влиянието на инфлацията върху нашия бизнес, за да можем да вземем най-доброто решение за абонатите на компанията ни. След като имаме готовност ще уведомим клиентите ни във възможно най-кратки срокове“.

 

И трите големи телекома за трета поредна година пристъпват към „индексация“. Въпреки че клиентите са видимо недоволни, на практика нищо не може да се направи – остава усещането за картелно споразумение между операторите, въпреки че естествено, това не може да се докаже. Всъщност може, но за целта следва да имаме неподкупни и отговорни държавни институции, които се управляват от професионалисти, защитаващи гражданите, а не от калинки парашутисти, назначени от партийните централи.

Източник: Уикенд,  crimesbg.com

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.